- Five
things to keep in mind in hiring a PR agncy
사업체의 성공을 위한 홍보의 중요성은 아주 큽니다. 보통 외주용역으로 이런 홍보를 제작하게 되는데, 적절한 외주 업체의 선정에 있어 유의사항과, 선정후 어떤 방식으로 협력하는 것이 가장 바람직 한지를 주제로 제니퍼의 이번주 마지막 발표를 봅니다.
VIDEO
SCRIPT, LISTENING TIPS, & GRAMMAR
Once proceed as poor causant advertising, most companies now
recognize the importance of powerful
relations and shaping position in / building relationship and attacting
third party credibility. I should
know. I’ve been in public relation more
than twenty years and lead my own private public relations
agency.
So, how do you go about choosing a PR agency? Here are five things you need to know.
- Query people you know / and trust. There are a lots of PR firms out there / and they come in all sizes and areas and specializations. Talk
to business associates, relevant trade associations, allies and even reporters who cover your industry / to see what firms they believe / would be
a good fit for your organization.
That’s great place to
start.
- Do
they know your business / and
their own? When interviewing a PR firm, engage in a dialogue about your industry
and business challenges. Can they point to relevant experience? Do
they ask compelling questions?
Do they seem to get
it? Base on that dialogue / ask them how
they would likely approach to your account. Ask them who would work on your
business. How they will approach to
research and plan development, and how much support / you could anticipate
/ every / month?
- Test
the chemistry. Even if a PR agency is a perfect fit for your organization
based on its experience and clients tell, it’s critical
/ that there’ll be a strong chemistry fit / between your
companies. After all / you will be working together / day in / and day out.
- Be a
partner. One of the biggest mistakes companies make
after they hire a PR agency /
is to withhold information for reasons of confidentiality
/ and treat the entire
relationship as an (1.______)
one. This often happens because of lack
of comfort with idea working
with an agency / to that end, before hiring
an agency, commit to the idea of the partnership. The more
the PR firms knows about your business, the better it can help you.
- Define
success. All too often / a PR agency will announce the great success / become crashful,
and when is suddenly clear that the client
doesn’t share that enthusiasm. Success
can be defined in many
ways. Make sure that / you
and the PR agency you plan
hiring / share the same
definitions / before any work
commences.
That’s it for now, I’m Jennifer Widder, Inc.com’s public relation
·
shaping
position in / building relationship 밑줄친 부분에서 제니퍼가 잠깐 멈춘 이유는 위의 텍스트 처럼 말하고 싶었는데, 실제 발음은
positioning으로 발음 한데 따른 자기인식 때문 이라고 생각 됩니다. 가끔 말을 하다가 자신의 실수 (문법적 실수, 맞지 않는 단어의 선택 등등)를 말하는
사람이 알아채고 교정을 하는데는 몇가지 요령이 있습니다.
(1) 여기서 제니퍼가 한 것 처럼, 잠깐의 멈춤으로 큰 문제가 없으니 그대로 밀고
나가는 경우, (2) Sorry, I take it back! (혹은 Sorry, that’s
my mistake.) 으로 자신의 실수를 인정하고 새로운 단어로 말을 하는 경우. 동일한 뜻이지만 다른 표현으로는, I apologize, let me rephrase. 처럼
아주 formal한 자리에서 하는 formal한 방식이 있습니다.
사과를 하는 것은 좋지만 아주 짧게 표현 하고 바로 원래의 주제로 돌아가는 것이 중요합니다. 초보 발표자의 경우 이런 사소한 실수에 마음이 쓰여 정작
중요한 자신의 발표를 망쳐 버리는 경우가 가끔 있는데, 어떤 언어로 발표를 하던 발표자는 올굴에 철판을 깔고
자신감 있게 발표하는 것이 중요 합니다, 제니퍼 처럼.
·
So, how
do you go about choosing a PR agency? 우리는 go라는 단어의 사용에 상당히 shy한 면이 있습니다. 그건 아마 영어를 처음 배우는 초기에 go를 ‘어디로 가다’ 라는 하나의 뜻에만 너무 깊이 인식을
했기 때문이라고 생각 합니다.
지난번 데이트는 어땠냐? 를 영작 하라면 한국인들 에게서는 여러가지 다양한 표현들이
나오겠지만 미국인들에게 같은 질문을 하면 아마 대부분은 “How did it go?” or “How was your date?” 얼마의 시간이 지난후, “데이트는 잘되고 있냐” 에 해당하는
질문은 “How’s your date going?”
여기선 또 전혀 다른 뜻인 “PR agency를 정할 때는 무었이 필요하지?”
혹은 “어떻게 해야 PR agency를 잘
선택할수 있을까?” 정도의 뜻이 되지만, 전통적인 go의 뜻만 으로는 도저히 이해가 되지 않는 것입니다.
그러므로 이런 목적에 아주 좋은 Longman Englaish Activator 영영사전이 탁월한 능력을 발휘할수 있습니다. 자세한 사용법은 ‘영어공부 Q&A“ 의 ‘효과적인 영어듣기 공부법”을 참조 하세요.
·
There are a lots of
PR firms out there 여기선 어느 부분이 문제인지 금방 아시겠지요?
‘a lot of’ or ‘lots of’ 이 바른 표현인데 제니퍼는 강조에 신경을 쓰다 보니 이런 사소한
실수를 합니다. 애교로 봐 주시지요… 두 표현 다 전치사 of는 보통 거의 들리지 않을 정도로 약하게 발음 하거나 혹은 리듬을 유지하기 위한 징검다리 정도로 발음을 합니다.
·
engage in a dialogue about 제니퍼는 여기서도 사소한 발음상의 실수를 합니다.
명령형 문장 이므로 동사(engage)가 나와야 하는데 발음은
engagement로 하고 있습니다. 금요일 이라 좀 피곤한 모양 입니다….
:)
·
they would likely
approach to 습관이란 무서운 것입니다. 중학교 때 배운 ‘would like to + 동사’ 의 표현과 형식은 보통 아주 깊숙히 박혀 있어서 would like 가 나오면 자동적으로 ’to
+ 동사’ 가 아무런 저항 없이 예상 됩니다. 제 예상과 달리 여기서 처럼 would
likely approach로 들으신 분 계신가요? 손드세요, 상품 있습니다…
:)
뜻에는 큰 차이 없지만 어감 (뉘앙스)에는
분명한 차이가 있습니다. would like to
approach는 이미 알고 있는 접근으로서 분명한 계획을 염두에 두고 있다는 느낌이고, would
likely appraoch 는 대략의 개념은 있지만 아직 확정되지 않은 상태를 암시 하고 있습니다.
·
how
much support / you could anticipate / every / month?
어제와 마찬 가지로, 제니퍼는 특별히 강조하고 싶은 부분은 각 단어를 이렇게 띄어
읽기를 하고 있습니다. 이런식의 강조가
사실, 듣는 사람에겐 큰 도움이 될수 있습니다. 화자의 의도를 정확히 알수 있기 때문 입니다.
·
chemistry fit
/ between your
companies 제니퍼는 이곳에서 숨표를 줄
정도의 pause는 주지
않았지만 제가 의도적으로 표시를 했습니다 왜냐하면, 자신이 직접 발표를 한다고 가정을 하면, 여기서
약간의 멈춤을 줌으로서 듣는 사람의 집중을 유도 할수 있기 때문 입니다.
·
One of the biggest
mistakes (that) companies make after they hire
a PR agency //
is to withhold 여기서 뺄강 숨표의 역활은 어제도 강조 했듯이 주어 (One of ~)을 수식하는 관계 대명사 (생략된
that)절의 끝을 알려주는 숨표 입니다.
눈으로 보니 쉽지 처음 듣는 입장에선 이런 부분들이 아주 한마디로 ‘골때리게’
헷갈리는 부분 입니다. 앞으로도 이런 숨표가 나오면 그때 그때 지적 하겠습니다.
자꾸 듣고 헷갈리고, 받아쓰면서 이해하고, 또 자꾸 그런 반복을
하다 보면 어느순간, 뻥(!) 뚫립니다. 그러나 중도 포기 하시는 분은… 아쉽게도, 귀 가 通 하는 순간의 희열을 …
·
as an (1. adversarial)
one. 이 단어에서-d가 발음이 되지 않아, 상당히 어렵게 느껴 지실 겁니다. 보카 파트에 비슷한 뜻의 단어들을 찾아 놓았습니다.
·
The more
the PR firms knows about 확실히 제니퍼가 장시간의 강의에 지치긴 지친 모양 입니다. 여기선 간단한 주어와 동사의 수 일치에 사소한 실수를 합니다.
VOCABULARY
& COMPOSITION
- Once proceed as poor, v.
to undertake and carry on some action, to advance,
The legistration of the boosting economy bill should be proceed without interruption.
- and shaping position,
a. arranging, preparing
Prior to a big game, all players are shaping their bodies and spirits.
- Query
people you know / and trust. v. to ask questions
Before take an action to the request, query the seniors first.
- allies , n. (plural) a country, person, or
group joined with another or others for a common purpose
Our most dangerous enemy might not be the outsiders, but our faithful allies.
- engage
in a dialogue about your v. to arrange for the
services of; hire; employ/;
A law allows you to engage a lawyer for your legal defense.
- Do
they ask compelling questions? a. interesting, attractive
Your compelling questions during interview definitely help you to get engaged.
- you
could anticipate
/ every / month? v.
to foresee (a
command, wish, etc.) and perform in advance
We have prepared the incoming financial crisis because our leaders anticipated what was coming.
- Test
the chemistry. n. compatibility: degree of
harmony
Keep in mind that the chemistry between you two is the most critical factor for success.
- working
together / day in / and day out.
하루종일 같이 일한다는 의미 (work together every day and night)
Only your diligent work day in and day out will take you to the success.
- is
to withhold
information v. to hold back; keep back;
restrain
Both state and federal income tax is usually withhold accordingly.
- for reasons of
confidentiality,
n.
secrete
Every employee should sign on the confidentiality agreement on the first day of employment.
- an adversarial one. a. disagreement, hostility
An adversarial contest was anticipated, but things were very smooth.
- Define
success. v. to determine or state the extent and nature of;
describe exactly
Success can be defined in many ways.
- the great success / become crashful,
a.
broken, shattered, collapsing
A house built on sand is really crashful, even by mild wind.
- the client doesn’t share
that v. to
receive, use, experience, etc. in common with another or others
The PR agency you plan hiring shares the same definitions
- enthusiasm. n. intense or eager
interest; zeal; fervor
Where did your enthusiasm go when you showed me at the beginning?
- before
any work commences. v.
to begin; start;
originate
Commencing ceremony is scheduled on 12:00 AM.
TODAY’S PRONUNCIATION
어려운 주제로 일주일을 공부 하시느라 고생 많이 하셨습니다. 다음주 부터는 회원님들의 귀중한 의견을 바탕으로 보다 쉽고, 다양하며, 현실적인 주제로 비디오들을 골라 보겠습니다.
PREVIEW FOR TOMORROW
주말 입니다. 뭔가 재미있고 가볍게 즐길수 있는 비디오들을 고르고 있습니다….
즐거운 주말 되세요…!!!